حسینعلی جعفری، داستاننویس و مدرس دانشگاه، با ابراز خرسندی از نصب بیلبوردهایی با تصاویر نویسندگان مشهور کشور در تهران، گفت: چه چیزی بهتر از تبلیغ کتاب و چه کسی بهتر از نویسنده برای تبلیغ؟ از مدیریت شهری می خواهم در شهرهای دیگر نیز اقدامات مشابهی انجام دهد و کتاب ها و نویسندگان هر شهر را معرفی کند.
وی با بیان اینکه ارائه نویسندگان هر شهر باعث می شود تا مردم به دلیل علاقه به سرزمین خود آثار این نویسندگان را مطالعه کنند، افزود: ارائه نویسندگان در بیلبوردهای شهری ایده خوبی است که از تهران آغاز شده و باید در شهرهای دیگر نیز اعمال شود. ایران این نوع تبلیغات باعث می شود که نام کتاب ها و نویسندگان ملکه ذهن مردم شود و این طبیعتا در گرایش به کتابخوانی موثر است.
جعفری از ادارات فرهنگی شهرداری های سراسر کشور برای پیگیری این اقدام در پایتخت دعوت کرد و تاکید کرد این حداقل کاری است که می توان برای تلاش نویسندگان انجام داد.
این داستان نویس با ابراز نگرانی از کاهش تعداد کتاب ها در کشور گفت: برخی کتاب ها در تیراژ بزرگ منتشر می شوند و چندین بار تجدید چاپ می شوند. مشکل این است که کتاب های خوب را به خوبی معرفی نمی کنیم. با چنین محاسبه ای اقدام مذکور می تواند گامی مثبت در جهت آشنایی با کتاب های خوب و توسعه کتابخوانی باشد.