تقسیم کتابخانه های اصلی در راه حذف



این موضوع در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

حامد مهقتی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وی گفت: پایه و اساس مرکز، کتابخانه ها است و حول محور کتابخانه می چرخد، یعنی ابتدا کتابخانه ها ایجاد شد و سپس فعالیت های دیگر با کتاب پیوند خورد.

پایگاه فعالیت های کانون پرورش فکری

به گزارش شمالگا، اساس فعالیت کانون، کتابخانه است، اگر کانون کتاب را بال مرکز بدانیم، لانه ای از این کتابخانه هاست. برای رشد تفکر، باید کودکان و نوجوانان را در کتاب مشارکت دهید.

مرکز متولیان کتابخانه های تخصصی کار با کودکان و نوجوانان

شلگتی گفت: کتابخانه های کانون پرورش فکری، تخصصی و متفاوت از کتابخانه های عمومی محسوب می شوند، کتابخانه های تخصصی دارای حوزه مشخصی با کتاب ها و خدمات معین هستند و بر این اساس، کتابخانه تخصصی که مرجعی در حوزه کودک و نوجوان دارد، کتابخانه های عمومی است. متولی مرکز تعلیم و تربیت.عقل.

نقش آموزشی مربی در کتابخانه های مرکز

به گفته شلاتی، از آنجایی که کتابخانه های کانون مرجع و ویژه کودکان و نوجوانان هستند، مضامین آموزشی در این گونه کتابخانه ها شکل می گیرد و به واسطه فعالیت های آموزشی با معلمی با تجربه فرهنگی، هنری و ادبی ارتباط برقرار می کنند، بنابراین کتابخانه های کانون این موضوع را تشکیل می دهند. پازل آموزشی با معلمان خود و مکمل یکدیگر.

این مرکز 60 رویداد را در پلت فرم کتابخانه نظارت می کند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: مربی کانون در زمینه شعر، قصه گویی، قصه گویی، نقاشی، انیمیشن، سینما، تئاتر فعالیت های آموزشی و تربیتی انجام می دهد.

از نظر قانونی، ترکیب کتابخانه های مرکز غیرممکن است

روی تابلو نوشته شده بود: از آنجایی که مرکز مبتنی بر کتاب و کتابخوانی است، اگر کتابخانه ها را از آن بگیرند، چیزی از مرکز باقی نمی ماند. روحیه پرورش فکر کتاب و کتابخوانی است، قانون اساسی اجازه ادغام کتابخانه مرکزی با کتابخانه عمومی را نمی دهد، در برنامه ششم توسعه بند ه ماده 63 بر گسترش فعالیت های کتاب و کتابخوانی تاکید شده است. در مناطق فقیرنشین، مناطق عشایری و روستاها.

حتما بخوانید:
سوئیس در حال آماده سازی خرید F-35 است

دلایل جدی برای بررسی بد این طرح وجود دارد

وی می گوید: قانون مصوب شورای انقلاب اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوب شورای اسلامی، دلیل ضعف این طرح پیشنهادی است و نشان از کارشناسی نبودن این پیشنهاد دارد.

بازخوانی فعالیت کتابدار با مربی کتابخانه مرکز

سهلیقی گفت: کار کتابخانه ها مهم و ارزشمند است، اما کتابخانه های عمومی به حساب می آیند که توسط کتابدار اداره می شود، در حالی که نوع فعالیت کتابدار با معلم متفاوت است، کتابداران کارهای تخصصی خود را انجام می دهند و کتابخوانی را در قالب های مختلف انجام می دهند. دسته‌بندی کتاب‌ها را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند، اما در مرکز رشد فکری، مربی علاوه بر اتفاقاتی که در کتابخانه‌ها می‌افتد، یک اثر آموزشی ضمنی به مخاطب ارائه می‌کند.

ما در تلاش هستیم تا مشکل پیشنهادی را به سمت رفع سوق دهیم

به گفته مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، لازم است ابتدا سعی شود سوال مطرح شده رد شود که در جایی مورد موافقت و تایید قرار نگرفته است و ما به شدت این پیشنهاد را رد می کنیم و یکی از اصلی ترین فعالیت ها خواهد بود. در دستور کار ما

مرکز به عنوان یکی از شاخه های آموزش و پرورش

شلگتی بیان کرد: کانون نوعی آموزش در تربیت فکری و ادبی کودکان است، کانون باید زنجیره ای از فعالیت، تولید و توزیع برای معرفی شخصیت های مذهبی، ملی و فرهنگی داشته باشد و زنجیره این فعالیت با کتاب آغاز می شود. و در مراحل بعدی به داستان نویسی، انیمیشن، تئاتر، نقاشی و فیلم دست می یابد.

حتما بخوانید:
نکات امنیت سایبری برای یادگیری و اجتناب از خطرات یادگیری ترکیبی

نیاز به توصیف فرهنگ، هنر و ادبیات کشور

او می گوید: با انجام چنین اقداماتی و آشنایی کودکان با افراد برجسته کشور، تبدیل به بازی های رایانه ای، عروسک، نماد روی جلد دفترچه و… می شوند.

آموزش و پرورش و مرکز مانند یک زنجیر به یکدیگر پیوند خورده اند

به گزارش شملیگا، اگر فیلمنامه از قبل برای معرفی بزرگان کشور به عرصه های مختلف فرهنگی، ملی و مذهبی نوشته نشود و یا مشکلاتی در فیلمنامه وجود داشته باشد، نمی توانیم چنین افرادی را به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم. این امور باید با یکدیگر هماهنگ باشند.تولید اتفاق می افتد که در چنین شرایطی مرکز می تواند در کنار آموزش به عنوان یک نخ تسبیح عمل کند.

تغییر جهت فعالیت مرکز از مالکیت به مسئولیت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون باید مسیر خود را از کارآفرینی به متولی تغییر دهد و همچنین هر ساله آثار بزرگ فرهنگی تولید کند، یعنی کانون باید بتواند آثاری در زمینه های مختلف فرهنگی تولید کند. رشته هایی مانند انیمیشن، سینما. او تئاتر را به عنوان الگو پایه گذاری کرد تا گروه های مردمی به صورت غیررسمی از اجرای این گونه آثار الگوبرداری کنند تا فعالیت آنها به تولید اثری جدید ختم شود و کانون در آینده از چنین گروه هایی حمایت کند.

حمایت معنوی مرکز از تولیدکنندگان آثار معروف فرهنگی

به گفته شلاتی، حمایت کانون از گروه های تولیدکننده آثار نه تنها مادی خواهد بود، بلکه ایجاد بازار توزیع، ارتباط با مخاطب، تعریف خلاقیت از جمله حمایت های معنوی کانون است، همچنین مرکز باید برود. به تولید آثار بزرگی، هرچند این بار در چنین مسیری ساخته شده است، اما کافی نیست.