احساسی که مردم به محض ورود به فروشگاه تلفن همراه دارند، به طور خاص بر احساساتی که این افراد در طول تجارت با شما و همچنین خرید محصولاتتان از آن برخوردار خواهند بود، تأثیر می گذارد. تعداد استند ها و کالایی که در تمامی بخش های فروشگاه وجود دارند باید به طور یکسان در همه جا تقسیم شده باشند چرا که خالی بودن یک قفسه و در عوض پر بودن بیش از حد یک قفسه دیگر به هیچ عنوان جلوه مناسبی برای مغازه ایجاد نمیکند . هرگز نباید از یک ورودی باریک و تاریک استفاده کرد زیرا این موضوع حس خوبی در بیننده ایجاد نمیکند و هرگز قدرت جذب کنندگی ندارد . ورودی ها باید پر عظمت و باز باشند و حتما دارای نور کافی و مناسب و همچنین رنگبندی خوبی داشته باشند . کافی شاپ ها و قهوه فروشی ها مکانی جذاب برای جوانترها هستند طراحی و البته دکوراسیون کافی شاپ می تواند کمی هیجان انگیز تر و عجیب تر و بروزتر باشد تا شوق حضور اینگونه افراد در اینگونه فضاها را افزایش دهد؛ استفاده از لامپ سقفی جدید و جذاب، استفاده از لوستر جدید و بروز، به کار بردن برترین و زیباترین کانترها، داشتن یک ورودی و خروجی جذاب در کافی شاپ مواردی ست که می توان در کنار طرح و مدل میز و صندلی ها و دیوار کافی شاپ بر روی آنها نیز با وسواس و جدیت فراوان کار کرد.

روشنایی کافی برای تمامی فضاهای داخلی باید در نظر گرفته شود چرا که عدم توجه به این مسئله موجب میشود تا تاریکی محیط در بیننده ایجاد حس نا امنی کند و و در واقع هیچ مشتری تمایلی به داخل شدن به جایی که حس امنیت در آن نداشته باشد را ندارد اما بهتر است برای نور پردازی برای تمام فضاها از یک شدت و قدرت نوری استفاده نکنیم و با قرار دادن تم نوری مختلف برای هر بخش از اولا از تکرار جلو گیری کنیم و دوما به این ترتیب با کم و زیاد کردن نور به تاکید روی برخی از بخشها بپردازیم . سعی کنید از هر سبکی برای طراحی استفاده میکنید حتما تضاد بین رنگ های تیره و روشن را در نظر بگیرید و به این نکته توجه کنید که هر کدام از رنگها با درجه رنگی مختص به خود نیاز به مکملی با درجه رنگی مناسب دارد و در واقع بهتر است در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه از یک تم رنگی مناسب و هماهنگ استفاده شود . در اغلب بوتیک های مردانه علاوه بر انواع لباس، کفش و سایر ملزومات مورد نیاز آقایان نیز به فروش می رسد، بر همین اساس لازم است برای انتخاب دکوراسیون داخلی مغازه دقت زیادی شود و فضایی را ایجاد نمایید که از هر لحاظ مناسب و ایده آل باشد.

در راهرو ها نباید بیشتر از حد و ظرفیت آن دکور قرار داد حتما رعایت کنید تا عرض مناسب برای رفت و آمد دو مشتری در راهرو ها رعایت شده باشد . مغازه های فروش سیسمونی نوزاد و کودک، می بایست در فروشگاه خود از دو بخش جداگانه برای فروش محصولات استفاده کنند. توجه نمایید که حضور خود متقاضی هم برای اخذ پروانه دکوراسیون داخلی مغازه در کرج کسب ضروری است. ملک از دو منطقه یا قسمت بر روی یک سطح صاف تشکیل شده است. در هنگام شروع به طراحی داخلی این فضا ابتدا کار بر روی طرح اولیه و بر روی کاغذ انجام شد. این موضوع که کیفیت کالا و منصفانه بودن قیمت آنها در جذب مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است اما در قدم اول ظاهر مغازه و طراحی دکوراسیون ویترین مغازه خاص و دکوراسیون مغازه است که موجب میشود تا توجه مردم به مغازه و کالاهای موجود در آن جذب شوند پس اهمیت این کار را به هیچ عنوان نباید انکار کرد و در بازار رقابت پیروزی با مغازه ای است که از نظر جذابیت نسبت به سایر مغازه ها عملکرد بهتری داشته باشد . به همین دلیل بیشتر آن ها پس از مدتی، با توجه با کیفیت مصالح به کار رفته، نیاز به بازسازی و تعمیر پیدا می کنند .

در این صورت میتوانید به سادگی از یک عنصر مفهومی به جای عناصر تصویری استفاده کنید. یک مغازه کوچک با درب ورودی که تزئینات زیادی به سبک سنتی پاکستانی بر روی آن انجام شده است. همین تزیینات پتانسیل زیادی برای جذب مشتریان خارج از فروشگاه در میان محل ایجاد کرده است. دکور داخلی مغازه باید با توجه به موقعیت قرار گیری مغازه طراحی و اجرا بشود و در واقع نوع دکور تجاری در هر منطقه متفاوت است زیرا در هر منطقه باید با توجه به نیاز ها و شرایط مشتریان همان منطقه صورت بگیرد چرا که در غیر این صورت ممکن است مشتریان جذب دکوراسیون مغازه بشوند اما جسارت داخل شدن به فروشگاه را نداشته باشند . از آنجا که شغل مشاور املاک یکی از مهمترین شغلها به حساب میآید و حساسیت بالایی نیز دارد، طراحی دکوراسیون مغاره املاک نیز به همان نسبت مهم و دارای اهمیت است. توجه به مسیر هایی که برای رفت و آمد و گردش مشتریان در داخل مغازه است از مهمترین بخش ها در دکوراسیون داخلی فروشگاه به شمار میرود و مسیر ها به هیچ وجه نباید به گونه ای باشد که در یک نقطه کور شود و مشتریان را وادار کند تا راهی که رفته اند را از همان مسیر مجددا برگردند .

ایندکسر