در همین موقعیت پیستون از یکسری محل به طور عمودی و از بدور تا دورش دچار گرفتگی و گیر کردن در درون سیلندر شده میباشد . این نقص‌ می تواند به استدلال نشت مایع خنک کننده ازواشر سر سیلندر باشد که باعث وارد شدن آن به درون گوشه و کنار احتراق شده و همین دستور منجر شکنندگی آلومینیم و در نهایت رخنه برداشتن آن می شود . در موقعیت های شدید خیس این فرمان می تواند سبب خوردگی لبه سیلندر شده و و بخش مربوطه رد سر سیلندر را هم مبتلا خوردگی نماید . احتمالا پرسش کنید در صورتی که همین حرارت بسیار شدید در اکنون تولید شدن میباشد پس به چه صورت این قطعه می بایست روغنکاری شود ؟ شکل سر پیستون به شکل تورفته یا گود ، برآمده و یا این که صاف ساخته می شود نحوه سر همین پیستون ها ، به حرکت مواد سوختی در اتاق احتراق جهت انفجار خوبتر یاری می نماید و گود بودن سر پیستون به تمام شدن حجم اتاق احتراق یاری می کند. گونه های رينگ هاي روغني و شیوه کارگزاری آن ها برروی پيستون در شكل (8) نشان داده شده است. وdوb : در اين حالات هر دو سمت رينگ يكسان بوده و نحوه کارگزاری اين گونه رينگ اهميتي ندارد . مهم کارگزاری خارج از مرکز گژن پین پیستون نوعی حرکت نوسانی انجام می دهد و بر یک طرف آن نسبت به طرف دیگر فشار بیشتری وارد می شود. متاع آن‌ها از آلیاژ چدن یا آلومینیوم است و پایین فشار کمتری از طرف گازهای احتراق و حرارت پایینتری از سوی انفجار قرار دارند. همین قطعه، نیروی ناشی از احتراق را از طرز میله اتصال به سمت پایین و به سوی میل لنگ حرکت می دهد. هنگامی که شما آغاز میزنید و سوخت وارد سیلندر موتور میگردد , سایت شرکت پیستون سازی تبریز پیستون به وسیله میل لنگ به سمت بالا هل دیتا شده و بنزین یا این که گاز را به شدت در سر سیلندر متراکم می‌کند . همین بدان معناست که لقی در این پیستون میبایست اندکی بیشتر از لقی در پیستونهای چدنی باشد، غالبا برای جلوگیری از انبساط پیستونها از روشهای مخصوصی به کار گیری میگردد که در تحت چهار طرز مرسوم آن ها را به اختصار میکنیم. این رینگها اصلی خواص ارتجاعی بالای خود، زمان انبساط کاملا به دیواره سیلندر چسبیده و مانع از نفوذ گازهای احتراق به خارج از فضای احتراق میشوند. همین رینگ ها که به نام حلقه پیستون شناخته می شوند ، در بدنه پیستون ، باطن شیارهای اختصاصی در بدنه پیستون قرار گرفته و قطرشان میزان فراوان مقداری اکثر از قطر سیلندر می باشد و این قطر اکثر سبب ساز می شود که هنگامی پیستون ( به ملازم رینگ پیستون ) در درون سیلندر قرار گرفت ، حلقه های پیستون ، اجازه خروج مخلوط سوخت و هوا از بالای محفظه احتراق به فضای تحت پیستون را ندهند و در عاقبت ، قابلیت فشرده کردن ادغام سوخت و هوا در بالای پیستون وجود داشته باشد. علت اصلی این گرم شدن بیش از ترازو نیز آن هست که یا این که مخلوط سوخت و هوا خیلی رقیق است و یا این‌که اشکالی در فعالیت سیستم خنک کننده موتور پدید آمده است. در این حالت تاج پیستون صدمه چشم هست و دلیل آنهم وارد شدن ذرات خاک و شن و نظایر آن بداخل موتور می باشد که بیت پیستون و سر سیلندر قرار گرفته و خرد شده هست . پیستون همچنین کمک به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر میکند. در همین شیوه به جهت پرهیز از انتقال حرارت سر پیستون (که در مجاورت احتراق سوخت است) به بدنه پیستون ، یک سر حرارتی شامل شیاری هست که در نزدیکی سر پیستون و به موازات شیارهای رینگ ایجاد می شود اهمیت همین فعالیت تا اندازهای راهی که حرارت را از سر پیستون به بدنه آن منتقل میسازد کمتر میکنند. همین اختلال به جهت خودم پیش می آید و خسارات سنگینی برایم ایجاد کرد . در همین نوع پیستون، برشی کامل در دامنه ایجاد می گردد تا از بازخورد میللنگ حیاتی آن پرهیز شود. پیستونهای دو زمانه: این نوع از پیستون در موتورهای کوچک و موتور سیکلتها به کار میرود. در صورت زیر ، سرسیلندر یک ماشین حساس سیلندرهای دو سوپاپه را تماشا می نمایید ، اعتنا نمایید که در بالای هر سیلندر دو سوپاپ طراحی شده است. هرچقدر پیستون قطر بزرگی داشته باشد سیلندر نیز می بایست با قطر بزرگتری باشد . پیستون لاغر مدام کلیدی شاتون کوتاه هست که از این پیستون در موتورسیکلتها عمده به کار گیری میگردد . 2- پیستون های آلومینیومی : همین پیستون ها علاوه بر آلومینیوم حیاتی آلیاژهای مس و نیکل و منیزیوم و سیلکن هستند و حرارت وارده را خوب تر انتقال می‌دهند و صدای کمتری دارند و بعلت سبک بودن راندمان وزنی موتور را بهبود میبخشند . زمانی که شما همین مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه حیاتی پیستون تبریز پراید وب سایت خویش باشید.

ایندکسر