تاثیر محتوا در سئو برای تصاویر

اهمیت سئوی تصاویر + 10 چک لیست سئو تصاویر سایت حمید پرویز

زمانی که می خواهید تجربه کاربری و رتبه بندی SERP خود را بهبود ببخشید، بهینه سازی تصاویر برای سئو بهترین مکان برای شروع است. همچنین به خاطر داشته باشید که جستجوی تصویر در سال های گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده است. در سال 2018، گوگل دکمه “مشاهده تصویر” را از نتایج جستجوی خود حذف کرد، که کاربران بیشتری را تشویق کرد تا به جای آن از وب سایت بازدید کنند تا تصویر را مشاهده کنند. این تغییر کوچک منجر به افزایش 37 درصدی بازدیدکنندگان سایت برای اکثر وب سایت ها شد. بنابراین به بیان ساده می‌توان گفت تصاویر به بالا بردن کیفیت محتوا (از نظر کاربر و ربات‌های موتور جستجو) کمک می‌کنند و به این ترتیب سئو را بهبود می‌دهند. وقتی کاربر یک سایت را باز می‌کند، زمان بارگذاری تصاویر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربری و سئو داشته باشد.

گاهی اوقات، یک مقاله کوتاه اما دقیق می‌تواند تأثیرگذارتر از یک متن طولانی و خسته‌کننده باشد. مهم است که هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید و سپس طول مناسب را بر اساس نیاز مخاطب و موضوع انتخاب نمایید. در واقع هرچه اندازه تصاویر بزرگ‌تر باشد، حجم آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود و این موضوع نیز در سرعت لود شدن صفحه تاثیرگذار است. توجه کردن به تگ‌های Alt برای کلیت استراتژی سئو داخلی یا درون صفحه On-Page SEO مفید است. باید مطمئن شوید که همه نواحی بهینه شده محتوا در جایگاه خود بدرستی قرار دارند.

حالا که با فرمت‌های تصاویر در فضای وب و کاربردهایشان آشنا شدیم؛ برای تصمیم‌گیری هرچه بهتر، قابلیت‌های این فرمت‌ها را بصورت یک جدول در زیر برای شما آماده کرده‌ایم. با توجه به اطلاعات این جدول می‌توانیم تصاویر وبسایت را متناسب با کاربردشان به فرمت مناسب تغییر دهیم. یکی از فرمت‌های تصاویر که اخیراً رواج زیادی در فضای وب پیدا کرده، فرمت WEBP است. بسیاری از وبسایت‌هایی که محوریت فعالیت‌شان بر پایه تصاویر بوده، مثل Pinterest یا Dribbble اخیرا این فرمت را جایگزین تصاویر با فرمت JPG کرده‌اند. دلیل این کار هم تفاوت 30 درصدی حجم این فرمت در مقایسه با یک تصویر با کیفیت مشابه و با پسوند JPG است. برای بررسی توانمندی آن، عکس یکی از دوره‌های آکادمی وبسیما را بارگذاری کردیم، کپشن پیشنهادی جمله "a group of people in a room" بوده است.

متن جایگزین تصویر، توصیفی است که در صورت بارگذاری نشدن عکس، به کاربر نمایش داده می‌شود. این متن همچنین به عنوان ابزاری برای صفحه‌خوان‌ها (Screen Readers) عمل می‌کند تا به کاربران نابینا یا کم‌بینا کمک کند تصویر را درک کنند. بنابراین، برای بهینه‌سازی سئو تصاویر، باید متن جایگزین را به گونه‌ای بنویسیم که کاربر بدون مشاهده تصویر بتواند آن را تصور کند. مقاله ما در هر یک از این گروه‌ها که قرار بگیرد، تعداد عکس‌های آن متفاوت خواهد بود. در چنین محتوایی هرچه تعداد تصاویر بیشتر باشد، کیفیت محتوای شما بالاتر خواهد رفت و نقش تصاویر در سئو محتوا، پررنگ‌تر خواهد بود.

به دنبال این هستید که بدانید محتوای تکراری چیست و چگونه ممکن است به سئو سایت شما آسیب برساند؟ محتوای تکراری عامل نگرانی همیشگی بسیاری از مالکان سایت ها است. نقشه سایت تصویری در سایت های وردپرسی وجود دارد اما برای سایت های اختصاصی باید از توسعه دهنده خود بخواهید تا آن را برای شما فراهم کند. ضمن این که ابزار Google PageSpeed ​​Insights هم برای افزایش سرعت سایت استفاده از لیزی لود را توصیه می کند. اگر به نتایج فوق دقت کنید مشخص است که در آزمایش ما ابزار Shortpixel بهترین ابزار برای فشرده سازی تصویر باشد. … نام فایل می تواند سرنخ هایی در مورد موضوع تصویر به گوگل بدهد.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شناسایی مسائل مربوط به اندازه تصاویر، استفاده از «Google PageSpeed Insights» است.برای شروع آن را در مرورگر خود باز کنید و URL خود را تایپ کنید. برای پیدا کردن لینک‌های شکسته تصاویر می‌توانید از این ابزار آنلاین استفاده کنید. سریع‌ترین و بهترین راه در استفاده از CDN برای تصاویر خود، نصب یک افزونه CDN در وردپرس است. توصیه می‌کنیم به ارائه‌دهنده CDN به نام «Cloudflare» نیز نگاهی بیندازید. روی برگه «Social» کلیک کنید و پلتفرم رسانه اجتماعی را که می‌خواهید تگ OG برای آن ایجاد کنید انتخاب کنید. اما توییتر (که اکنون به نام X شناخته می‌شود) از پروتکل Open Graph استفاده نمی‌کند و از نسخه مخصوص به خود به نام کارت توییتر استفاده می‌کند که در تصویر بالا نشان داده شده است.

این فرآیند شامل کاهش حجم فایل تصویر بدون کاهش قابل توجه کیفیت آن است. زمانی که ما از تصاویر با حجم بالا در وب‌سایت خود استفاده می‌کنیم، سرعت بارگذاری صفحات به شدت کاهش می‌یابد و این موضوع تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عنوان تصویر (Title Tag) یکی دیگر از عناصر مهم در بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو است. البته اگرچه این موضوع به اندازه متن جایگزین (Alt Text) شناخته شده نیست، اما نقش مهمی در بهبود تجربه کاربری و سئو سایت ایفا می‌کند. سئو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال است و موفقیت در آن نیازمند شناخت و رعایت استانداردهای زیادی است. بهینه‌سازی تصاویر از نظر حجم، محتوا و متن جایگزین شانس ما برای حضور در بخش جستجوی تصاویر گوگل افزایش می‌دهد ولی همین تکنیک‌ها به صورت مستقیم بر تجربه کاربری و سئو داخلی صفحه تاثیرگذار هستند.

سپس این ابزار به شما می‌گوید که آیا صفحه‌ی شما در تلفن همراه قابل استفاده است یا خیر. متا تگ‌های OG، قطعه کدهایی هستند که نحوه نمایش URLها را هنگام اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و پینترست را کنترل می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در مرورگر خود باز کنید و بعد تصاویر خود را در آن آپلود کنید. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. هنوز هم شک دارید؟ پس با یک مثال این اهمیت را برای شما روشن می‌کنیم. اگر می‌خواهید با تغییرات احتمالی آینده سئو بیشتر آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم سری مقالات جدیدترین تکنیک‌های سئو را نگاه بیاندازید.

برای جلب رضایت کاربر و موفقیت در سئو فقط داشتن محتوای متنی باکیفیت کافی نیست و در کنار آن باید از تصاویر باکیفیت و هدفمند نیز استفاده کنید. باتوجه به این موضوع که گوگل به‌راحتی بعد از ورود به یک صفحه، می‌تواند محتوای آن را بررسی کند و کیفیت محتوا را مشخص کند، باید در انتخاب تصویر هم دقت کنید. شاید این سؤال در ذهن شما به‌وجود بیاید که فقط حضور تصاویر می‌توانند در صفحه کافی باشند و نیازی به توجه به مفهوم آن نیست ولی سخت در اشتباهید. گوگل علاوه بر این که محتوا را بررسی می‌کند، تصاویر استفاده شده را نیز بررسی می‌کند و کاملاً مفهوم آن را با موضوع درک می‌کند و این موضوع نقش تصاویر در سئو را به‌وضوح نشان می‌دهد. نقش تصاویر در سئو و بهینه‌سازی مقاله بسیار بالاست؛ بنابراین نباید از عکس‌هایی که در صورت حذف آن، هیچ تغییری در کیفیت محتوا و مقاله ایجاد نمی‌شود، در محتوای مقاله استفاده کرد.

همچنین، استفاده از تصاویر بندانگشتی (thumbnail) جذاب می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. به یاد داشته باشید که سرعت بارگذاری ویدیو بسیار مهم است، پس از فرمت‌ها و اندازه‌های مناسب استفاده کنید. با توجه به اهمیت تصاویر در سئو سایت، لازم است به تمام نکات گفته شده، توجه داشته باشید و تمام اصول سئو تصاویر را رعایت کنید. صفحه جستجوی تصاویر در موتورهای جستجو از جمله گوگل، فضای مناسبی برای افزایش ورودی و ترافیک در سایت است. جالب است بدانید که یکی از پایه‌های مهم در سئوی محتوا، تصاویری است که برای خوانایی بیشتر به سایت اضافه می‌شوند. بنابراین، برای اثر گذاری مثبت تصاویر در سایت، باید براساس یک اصول و استراتژی از پیش تعریف شده، قدم بردارید.

در واقع اگر تصویر یا انیمیشن شما با فرمت gif تولید شده بهتر است از این ابزار برای کاهش حجم استفاده کنید. تصویر بالا صفحه اصلی یک سایت اینترنتی را نشان می‌دهد که حجم آن 4.3 مگابایت است! تصور کنید که در روز 1000 نفر از این صفحه بازدید کنند، در نتیجه برای میزبانی همین صفحه از سایت به 120 گیگابایت پهنای باند ماهانه نیاز خواهیم داشت. جالب است که فقط تصویر موتور سیکلت نزدیک به 3 مگابایت است و با بهینه‌سازی (بدون کاهش کیفیت) به 150 کیلوبایت کاهش می‌یابد. در ادامه دو وبسایت که قابلیت‌ و تنوع خوبی در تبدیل پسوند تصاویر را دارند به شما معرفی می‌کنیم.

اکنون پس از تمامی این موارد ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که اگر تصاویر به این اندازه در سئو مهم هستند ، پس بهتر است از آنها به تعداد زیادی استفاده کرده و سئو بهتری داشت . وقتی تصاویر در Google Images ظاهر می‌شوند در صورتی که اطلاعات گنجانده شده مانند خط اعتبار، ایجاد کننده تصویر و اعلامیه و حق نسخه‌برداری نیز در کنار تصویر به نمایشدر می‌آید. فرض کنید در یک رستوران هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نوشابه‌های موجود در لیست نوشیدنی‌ها داشته باشید. می‌توانید فهرست را با گوگل لنز اسکن کنید تا گوگل جزئیاتی در مورد نوشابه‌های مختلف ارائه‌شده در اختیارتان قرار بدهد. حال لیستی از تصاویر موجود در صفحه را به همراه URL و اندازه آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

بعد از اینکه فرمت تصویر برای استفاده در سایتمان را انتخاب کردیم، نوبت به تغییر فرمت است. تقریبا 99% از تصاویری که برای بارگذاری در سایت انتخاب می‌کنیم نیازمند بهینه‌سازی هستند. اولین مرحله پیش از هرگونه بهینه‌سازی در کیفیت و حجم، تغییر تصاویر به فرمت مناسب است. پیش از اینکه به سراغ روش‌های تغییر فرمت تصاویر برویم، مقاله‌ی "درک محتوای تصاویر" را مطالعه کنید. این مقاله به شما کمک می‎‌کند تا شکل محتوایی تصویرتان را پیدا کرده و انتخاب کنید. برای مثال درصورتی که محتوای تصاویر بلاگ شما غالبا تصاویر گرافیکی باشد، استفاده از فرمت PNG نتیجه بهتری از لحاظ کیفیت و سرعت لود صفحه بدنبال خواهد داشت.

بهینه‌سازی برای تمامی دستگاه‌هاهوش مصنوعی می‌تواند بنرها را برای نمایش در تمامی دستگاه‌ها بهینه‌سازی کند. این یعنی بنر شما در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دسکتاپ‌ها به بهترین نحو نمایش داده خواهد شد.نتیجه‌گیریهوش مصنوعی تغییرات بزرگی در دنیای طراحی بنرهای فروشگاهی ایجاد کرده است. با استفاده از این فناوری، کسب‌وکارها می‌توانند بنرهایی جذاب، شخصی‌سازی‌شده، و بهینه‌شده برای سئو بسازند که تأثیر زیادی بر افزایش فروش و تعاملات آنلاین دارند. از ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی همچون Canva و Crello برای طراحی سریع و مؤثر بنرها بهره ببرید و از امکانات این ابزارها برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی می‌تواند به شما در هر مرحله از طراحی کمک کند و فرایند طراحی بنر فروشگاهی را سریع‌تر، آسان‌تر و دقیق‌تر کند.

تصاویر raster از مجموعه‌ی متراکمی از پیکسل‌ها در کنار هم تشکیل شده‌اند و با مقادیری مثل dpi یا ppi کیفیت آن‌ها سنجیده می‌شود. هرچقدر میزان تراکم یا dpi پیکسل‌های تصویر در این ساختار بیشتر باشد، کیفیت و البته حجم تصویر نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر با بالا بردن ابعاد این نوع از تصاویر نسبت به اندازه اصلی، با کاهش کیفیت تصویر مواجه خواهیم شد. عجیب ولی واقعی؛ اگر عبارتی که به صورت عکس-نوشته در خود تصویر قرار گرفته است را جستجو کنیم، شاهد نمایش آن در بخش جستجوی تصاویر گوگل خواهیم بود. این قابلیت در حال حاضر برای زبان فارسی نیز فعال شده و نمونه‌های بسیاری را می‌توان از آن مثال زد.

فرمت jpg رایج‌ترین و البته نام‌آشناترین فرمت تصویر مورد استفاده است. انواع فرمت‌های موجود برای تصاویر دیجیتالی، از لحاظ ساختار و شیوه‌ی شکل‌گیری در دو دسته کلی قرار می‌گیرند. تصاویر با ساختار شطرنجی (Raster)، که ما آن‌ها را با پیکسل‌ها می‌شناسیم و تصاویر بُرداری (Vector)، که طراحان گرافیک احتمالا آشنایی و سر و کار بیشتری با آن‌ها‌ دارند. حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را به‌صورت جزئی‌تر بررسی کنیم. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، به‌جای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده می‌شود. علاوه بر افزایش جستجوها از دستگاه های تلفن همراه، جستجوی صوتی نیز به رشد خود ادامه می دهد.

از زمانی که نتایج جستجو شخصی‌تر و پویاتر شده‌اند، تعامل کاربر تغییر کرده است. بصری ها شانس بیشتری برای دیده شدن دارند زیرا مساحت سطح آنها نیز در چندین عمود جستجو افزایش یافته است. به همین دلیل است که رسانه‌های بصری غنی – عکس‌ها، تصاویر، ویدیوها – تأثیر زیادی بر موفقیت تولید محتوا، محتوای نوشتاری و استراتژی‌های بازاریابی محتوا دارند. هدف مشترک هر سئو کار یا صاحب یک برند از سئو سایت و ارتقاء رتبه آن، جذب مشتری است. هدف او از معرفی خود چیست؟ جذب مشتری و فروش بیشتر حال اگر صاحب یک برند یا سئو کار، خود را در جایگاه مشتری تصور کند، آنگاه می تواند پی ببرد که مشتری قبل از خرید، به چه نکاتی توجه می کند.

علاوه بر تولید محتوای باکیفیت، استفاده از تصاویر منحصربه‌فرد و باکیفیت نیز برای سئو بسیار مهم است. مطالعه‌ای که اخیراً روی ۱ میلیون نتیجه جستجوی گوگل انجام شده، نشان داده است که صفحات وب دارای حداقل یک تصویر، رتبه بهتری نسبت به محتوای بدون تصویر دارند. این تصاویر محتوای شما را جذاب‌تر کرده و احتمال خوانده شدن مقاله توسط بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهند. این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا تصاویر شما را با کلمات کلیدی خاصی مرتبط کنند که با عبارت‌های جستجوی کاربران هماهنگ هستند. تصاویر با ابعاد بزرگ (عرض و ارتفاع)، سرعت بارگذاری صفحات را کاهش می‌دهند. زیرا مرورگر باید تصویر را حتی اگر بزرگتر از حداکثر عرضی باشد که سایت نمایش می‌دهد، به‌طور کامل بارگیری کند.

لینک‌های داخلی باعث بهبود ساختار سایت و افزایش زمان ماندگاری کاربران می‌شوند. لینک‌های خارجی اعتبار محتوای شما را افزایش می‌دهند و به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که محتوای شما به منابع معتبر مرتبط است. استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ (H1, H2, H3 و غیره) یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ساختاردهی محتواست. این تگ‌ها به ایجاد سلسله مراتب در محتوا کمک می‌کنند و به موتورهای جستجو اجازه می‌دهند ساختار اطلاعاتی صفحه شما را بهتر بفهمند. همچنین استفاده از پاراگراف‌های کوتاه، لیست‌های نقطه‌ای و جداول می‌تواند به شکست محتوای طولانی و پیچیده کمک کند و آن را برای خوانندگان قابل هضم‌تر سازد.

از طرفی، PNG ها نمی توانند انیمیشن را مدیریت کنند و توسط همه مرورگرهای وب پشتیبانی نمی شوند. تفاوتی ندارد موضوع سایت شما چیست، باید از بهترین و مناسب‌ترین تصاویر کمک بگیرید تا نظر مثبت کاربران و ربات‌های موتور جستجو را جلب کنید. در مقاله پیش رو مطالب مفصلی درباره تاثیر عکس در سئو جمع آوری کرده‌ایم تا از این برگ برنده، برای ارتقا سایت استفاده کنید. موتور جستجوی گوگل هنوز به طور کامل قادر به تشخیص محتوای تصاویر نیست. به همین دلیل، استفاده از تگ Alt و دیگر متن‌های جایگزین بهترین روش برای توصیف محتوای تصاویر برای موتور جستجو به شمار می‌آید. همچنین، تگ‌های Alt می‌توانند به یافتن وب‌سایت شما توسط کاربران کمک کنند.

در حالت کلی می‌توان گفت تصاویر در صفحه باعث پایبند بودن کاربر به صفحه می‌شوند و اجازه نمی‌دهند کاربر صفحه را سریع ترک کند. اگر از عکس‌های باکیفیت در مکان مناسب استفاده کنیم، مخاطب جذب صفحه می‌شود. این در حالی است که اگر از تصاویر نامتناسب استفاده کنیم نتیجه عکس می‌دهد و کاربر با نارضایتی صفحه را ترک می‌کند. برای اطمینان از اینکه گوگل می‌تواند تصاویر شما را با جستجوی کاربر مطابقت دهد، تصاویر شما باید دارای وضوح بالا باشند. اگر از تصاویر تار و با کیفیت پایین استفاده می‌کنید، ممکن است گوگل نتواند تشخیص دهد که تصویر شما با مورد اسکن شده توسط کاربر مطابقت دارد. به علاوه تصاویر با وضوح پایین تجزیه و تحلیل مناسب محصولات شما را برای کاربران دشوار می‌کند.

برای تصاویری که طبیعی و واقعی هستند (مثلا یک منظره، خودرو، انسان و ...) و تنوع رنگ در آنها زیاد است، بهترین انتخاب فرمت JPG با کیفیت 55 تا 65 است. اگر عکس مورد نظر شما با نرم افزارهای گرافیکی طراحی شده و تعداد و تنوع رنگ‌ها در آن کم است پیشنهاد می‌کنیم از گزینه PNG-8 استفاده کنید. نرم افزارهای بسیاری وجود دارد که برای کاهش حجم تصویر استفاده می‌شود. حتی برخی از این برنامه‌ها متناسب با گوشی‌های اندروید و آیفون ساخته‌شده‌اند و امکان کاهش حجم تصویر درگوشی را هم فراهم می‌کنند. کم کردن حجم تصویر دیگر کار سخت و عجیبی نیست که بخواهیم انجام آن را پشت گوش بیندازیم.

مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران می‌خوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، به‌راحتی می‌توانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. این کلمات توسط کاربرانی استفاده می‌شوند که در مرحله مقایسه و بررسی هستند و هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفته‌اند. برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده می‌شوند که کاربر به‌دنبال یک وب‌سایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد. عبارت‌های مثل «دیجی‌کالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونه‌های کلمات کلیدی ناوبری هستند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/