راهکارهای بهبود INP

INP، جدیدترین معیار گوگل برای سئو وبسایت آکادمی آمانج

این شاخص به شما می‌گوید که کاربران چقدر سریع می‌توانند با سایت‌ شما تعامل برقرار کنند. اگر بتوانید سرعت تعامل خوبی برای کاربران فراهم کنید، گوگل هم به پاس زحماتتان امتیاز سئو بهتری برای‌ سایت شما در نظر می‌گیرد. در این مقاله سعی کردیم زیروبم این فاکتور مهم گوگل را به زبان ساده به شما معرفی کنیم. اگر سوالی درباره نحوه اندازه‌گیری یا بهینه‌سازی آن دارید، در بخش دیدگاه‌ها نظرات‌تان را برای‌ ما بفرستید تا به‌سرعت به آن‌ها پاسخ دهیم. بهینه‌سازی و کاهش تاخیر تعامل باعث بهبود تجربه کاربری و همچنین افزایش امتیاز INP سایت شما می‌شود.

در Interaction to Next Paint اگر کاربر تعاملات زیادی در صفحه داشته باشد و بعضی از آنها زمان زیادی بگیرد روی تجربه کاربری تاثیر دارد هر چند زمان تاخیر های پرت نادیده گرفته می‌شود. بنابراین اگر 2٪ از تعاملات کاربر دارای تاخیر بیشتر از 250 میلی ثانیه باشد این تاخیرهای طولانی را در INP درنظر نمی گیرد. Core Web Vitals به عنوان مجموعه‌ای از معیارهای حیاتی در بهینه‌سازی تجربه کاربری و سئو وب‌سایت‌ها، نقش مهمی در موفقیت آنلاین دارند. با تمرکز بر بهبود شاخص‌های LCP، INP و CLS، می‌توانید سرعت بارگذاری، واکنش‌پذیری و پایداری صفحات وب خود را بهبود بخشید. این مطلب را به آموزش Core Web Vitals اختصاص دادیم؛ امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

معیار جدید، INP، جایگزین FID به عنوان بخشی از Core Web Vitals در مارس 2024 خواهد شد. برای کمک به صاحبان سایت و توسعه دهندگان برای انجام اقدامات لازم و ارزیابی صفحات خود برای معیار جدید، کنسول جستجو INP را در Core Web Vitals گنجانده است. گزارش اواخر امسال وقتی INP در مارس 2024 جایگزین FID شود، گزارش کنسول جستجو نشان دادن معیارهای FID را متوقف می کند و از INP به عنوان معیار جدید برای پاسخگویی استفاده می کند. پس می‌توان گفت داده‌های میدانی، مجموعه‌ای از داده‌های مربوط به عملکرد برای تمام کاربران صفحه هستند. پاسخدهی خوب زمانی رخ می‌دهد که صفحه به‌سرعت به تعاملی که برقرارشده جواب دهد؛ یعنی مرورگر در سریع‌ترین زمان ممکن صفحه را بازسازی کند.

با این حال، گوگل FID را با یک آزمایش جدید به نام INP (تعامل با رنگ بعدی) جایگزین می کند. در این مقاله از وبلاگ یونیکس وب به شما نشان خواهیم داد که چگونه امتیاز INP گوگل خود را در وردپرس بهبود ببخشید و همچنین توضیح خواهیم داد که امتیاز INP گوگل چیست. برای شبیه‌سازی متوسط ​​دستگاه‌های تلفن همراه، در منوی network در بخش no throttling، گزینه ۴G را انتخاب کنید که در ۹۰ درصد دستگاه‌های تلفن همراه زمانی که کاربران در فضای باز هستند، استفاده می‌شود. اگر این تنظیمات را تغییر ندهید، شبیه سازی خود را با استفاده از CPU قدرتمند رایانه شخصی خود، که معادل دستگاه‌های تلفن همراه نیست، اجرا می‌کنید. روی دکمه Record کلیک کنید و همانطور که معمولاً با عناصر صفحه تعامل دارید، اقدامات خود را انجام دهید.

گره‌ها بخش‌های مختلفی از سند مانند عناصر، رشته‌های متنی یا توضیحات را نمایش می‌دهند. طبق آنچه گوگل اعلام کرده، مقدار INP کمتر از ۲۰۰ میلی‌ثانیه خوب، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌ثانیه نیازمند اصلاح و بالای ۵۰۰ میلی‌ثانیه بد محسوب می‌شود. اگر داده ها در دسترس نیستند، می توانید به متریک TBT سایت خود نیز مراجعه کنید. پاپ آپ های قدردانی برای اقداماتی مانند افزودن یک مورد به سبد خرید، خوب است پیامی نمایش داده شود که تأیید کند عملکرد موفقیت آمیز بوده است. برخی از برنامه‌های تک صفحه‌ای (SPAها) به دلیل ضعف در کدنویسی، محتوای زیادی را پس از هر تعامل دوباره بارگیری می‌کنند.

امیدواریم نهایت بهره را از مطالعه این مقاله برده باشید و به پاسخ سؤالات موجود در ذهن خود برسید. لطفاً شما عزیزان هم نظرات و تجربیات خود را در این باره به اشتراک بگذارید. در این بخش نگاهی بر نکات مهم شاخص NIP خواهیم داشت و خلاصه‌ای از مسائل کلیدی و پراهمیت این موضوع را مرور می‌کنیم. مدیریت یک تیم با فرهنگ‌های مختلف کار ساده‌ای نیست، اما با روش‌های درست، می‌توان از این تنوع به بهترین شکل استفاده کرد و پروژه‌ها را با موفقیت به پایان رساند. لیمو‌هاست ایده‌ای بود که در پاسخ به یک خلا واقعی متولد شد؛ ما طراحان لیمو‌هاست از قدیمی‌های هاستینگ ایران هستیم که از نزدیک شاهد دردسرهای زیرساختی و ضعف کیفیت هاست ایرانی بوده‌ایم.

با کلیک بر روی آن، خطوط کد جاوا اسکریپت که مسئول تاخیر هستند، باز می‌شوند که می‌توانید از آنها برای بهینه‌سازی کد خود استفاده کنید. بنابراین با توجه به توضیحات داده شده می‌توان گفت که، INP ارزیابی بهتر و جامع تری از تعامل کاربران با وبسایت را ارائه می‌دهد و تجربه‌های واقعی آنها را بهتر اندازه گیری می‌کند. همان طور که قبلا نیز گفتیم، INP بر اساس چندین تعامل کاربر در طول زمان روی صفحه اندازه گیری و بررسی می‌شود. این در حالی است که FID تنها تأخیر اولین تعامل کاربران را در سایت و واکنش مرورگر را اندازه گیری می‌کند. شاخص تعامل با رنگ بعدی (INP) بر زمانی تمرکز می‌کند که از تعامل کاربر تا رنگ بعدی طول می‌کشد، که نشان می‌دهد چه زمانی پاسخ آن تعامل به صورت بصری بر روی صفحه نمایش منعکس می‌شود.

این روش یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید شاخص INP سایت‌تان را اندازه‌گیری کنید. ولی راه ساده‌تر احتمالاً استفاده از سرچ کنسول سایت‌تان است که همیشه شاخص‌های کور وب وایتالز را به شما نشان می‌دهد. حالا که فهمیدم پارامتر INP چگونه کار می‌کند، بهتر است بدانیم این شاخص چه تعاملاتی را اندازه‌گیری می‌کند. پارامتر INP مدت زمان تعامل کاربر با صفحه، مانند کلیک روی دکمه‌ها، پیوندها و فرم‌ها و موارد مشابه تا زمانی که مرورگر تغییرات بعدی صفحه را در پاسخ به درخواست کاربر نمایش دهد، اندازه‌گیری می‌کند. در جایی که INP تمام تعاملات صفحه را در نظر می‌گیرد، تاخیر ورودی اول (FID) فقط اولین تعامل را به حساب می‌آورد.

درست مثل شما، ما هم از دل دغدغه‌های یک سازمان کوچک، هدف بزرگی را دنبال کردیم و امروز می‌توانیم ادعا کنیم به این هدف نزدیک شده‌ایم؛ ساختن یک میزبانی امن و پایدار. ضمناً، متخصصان امر توصیه می‌کنند تا جای ممکن از رندر کردن HTML در طرف کلاینت خودداری کنید تا سرعت رندر افزایش پیدا کند. فارغ از اینکه دلیل این تأخیر چیست، باید نهایت تلاشتان را برای کاهش آن انجام دهید. در حالی که برخی دیگر از صفحات، مثل صفحات بازی یا ویرایشگرهای متن، شاهد صدها و حتی هزاران تعامل در هر بازدید باشند. اما خب، این گزارش فقط گوشه‌ای از ماجرا است و حتماً باید خودتان داده‌های لازم را جمع‌آوری کنید. INP بین ۲۰۰ میلی‌ثانیه تا ۵۰۰ میلی‌ثانیه، با ارفاق قابل‌قبول است، اما خب بدون شک، جا برای بهتر شدن وجود دارد.

این تاکتیک به کاربران نشانه‌ای بصری می‌دهد که وب‌سایت دریافت کرده و درخواست آنها را پردازش می‌کند. شکستن وظایف طولانی جاوا اسکریپت راه دیگری برای جلوگیری از مسدود شدن رشته اصلی است. بدون شکستن وظایف طولانی، رشته اصلی نیاز به واکشی، پردازش و ارائه مقادیر زیادی از داده ها و تصاویر محصول به طور همزمان دارد، که زمان و منابع زیادی را مصرف می کند. Interaction to Next Paint (INP) یکی از معیارهای عملکردی است که گوگل برای اندازه‌گیری واکنش‌پذیری صفحات وب معرفی کرده است. حالا به سراغ بررسی جزئیات این پارامتر با استفاده از افزونه Web Vitals مرورگر گوگل کروم می‌رویم. برای استفاده از این ابزار به‌منظور محاسبه شاخص INP وارد سایت pagespeed.web.dev شوید و آدرس صفحه وب خود را در کادر ورودی آن وارد و روی گزینه‌ «تجزیه‌وتحلیل» کلیک کنید.

شما با استفاده از ابزار مانیتورینگ Google PageSpeed Insights و Chrome DevTools، می‌توانید عملکرد و سرعت صفحه وب سایت خود را بررسی کرده و بهبود‌های لازم را اعمال کنید. در نهایت، INP بهترین تصویر از تجربه کاربری را ارائه می‌دهد ولی FID فقط بر روی اولین تعامل تمرکز دارد. FID و INP از پلتفرم‌هایی هستند که به بررسی تأخیرهای مربوط به تعامل کاربر با وب سایت می‌پردازند. با این حال تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد که در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. برای اندازه گیری INP ابزارهای زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها PageSpeed Insights است.

در این مثال بهبودیافته، با کلیک روی دکمه، رابط کاربری بلافاصله به روز می شود. در Google Chrome، هنگامی که به بخش View » Developer » Developer Tools » Performance می روید، می توان توابع جاوا اسکریپت و کنترل کننده های رویداد را که رنگ بعدی را مسدود می کنند، بررسی کرد. صفحه وبی را که می‌خواهید INP آن را اندازه‌گیری کنید، در گوگل کروم باز کنید. این در حالی است که امکان دارد و آن واحد ده‌ها تسک مختلف در صف اجرا وجود داشته باشند ولی امکان پردازش تمامی آنها به صورت یک جا وجود ندارد. در این بین، اگر یک تسک برای اجرا بیش از 50 میلی ثانیه زمان به خود اختصاص دهد، یک تسک طولانی به حساب می‌آید.

این ابزارها به طور خودکار اطلاعات دقیقی را درباره LCP، INP و CLS جمع‌آوری کرده و گزارش‌هایی درباره مشکلات موجود ارائه می‌دهند. Interaction to Next Paint می‌تواند منجر به بهبود تجربه کاربری شده و تعامل کاربران را با وب سایت شما افزایش دهد و حتی منجر به افزایش درآمد شما شود. به طور کلی، INP با اندازه‌گیری مدت زمانی که بین تعامل کاربری و نمایش محتوا در وب سایت می‌گذرد، به ما اطلاع می‌دهد که آیا وب سایت به خوبی و با سرعت مناسب به تعاملات کاربران پاسخ می‌دهد یا نه. همانطور که قبلا هم گفته شد، INP بر اساس چندین تعامل کاربر در طول زمان روی صفحه اندازه‌گیری می‌شود. درحالی‌که FID تنها تاخیر اولین تعامل کاربر با وبسایت و پاسخ مرورگر را اندازه‌گیری می‌کند. پس از آنکه درباره سوال " INP چیست " توضیحاتی را ارائه دادیم، حالا نوبت آن است که بدانیم چگونه می‌توانیم INP وب‌سایت را چک کنیم.

اسکریپت‌های شخص ثالث بیش از حد، فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت بزرگ و عناصر پیچیده مثل ساختارهای پیچیده HTML می‌توانند باعث تاخیر در رندر شوند و INP را تحت تاثیر قرار دهند. هم داده‌های آزمایشگاهی و هم داده‌های میدانی می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در مورد INP ارائه دهند، اما مزایا و معایب مشخصی دارند. همانطور که اشاره شد، داده‌های آزمایشگاهی یک محیط کنترل شده برای اندازه گیری INP فراهم می‌کند، در حالی که داده‌های میدانی نمایش دقیق تری از تعاملات کاربر در دنیای واقعی را ارائه می‌دهند. هسته حیاتی وب که شامل معیارهایی LCP ،CLS و INP می‌شود، برای اندازه‌گیری تعامل کاربر در دنیای واقعی و ثبات بصری در طول بازدید کاربر استفاده می‌شود. چرا؟ چون اولین تعامل کاربر با وبسایت کلیک روی کروسل تصاویر بود که بدون هیچ مشکلی انجام شد. INP یا “Interaction to Next Paint” معیاری است که روی تعامل کاربر با وبسایت تمرکز دارد.

برای سنجش دقیق‌تر امتیاز INP، باید تنوع تجربیات کاربران در دستگاه‌ها و شرایط مختلف را لحاظ کنید. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که صدک ۷۵ام زمان بارگذاری صفحه را در نظر بگیرید که شامل طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله تلفن همراه و دسکتاپ می‌شود. این روش دید کاملی از تجربیات کاربران ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که اکثر کاربران از تعامل روان با صفحه لذت می‌برند. مقدار کمتر از ۲۰۰ میلی‌ثانیه به عنوان یک معیار خوب برای اکثر کاربران در نظر گرفته شده و نشان می‌دهد که سایت ریسپانسیو است و با کاربران به سرعت تعامل می‌کند. زمان پردازش یک رویداد می‌تواند شامل مراحل متعددی باشد که توسط چندین مدیریت کننده رویداد، مانند keydown و keyup کنترل می‌شوند. این بدان معناست که زمان لازم برای انجام یک عمل خاص ممکن است به چند مرحله تقسیم شود.

همان طور که می‌دانید، Core Web Vital یکی از فاکتورهای اساسی گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها به حساب می‌آید. زمانی که در سال 2021 گوگل این موضوع را اعلام کرد، اهمیت سئو تکنیکال نیز بهینه سازی سایت‌ها بیشتر از قبل شد. شما می توانید با کوچک کردن فایل های جاوا اسکریپت خود تا حد امکان، عملکرد کمی داشته باشید. مطمئن شوید که امتیاز خود را هم برای کاربران موبایل و هم برای کاربران دسکتاپ بررسی می‌کنید و هدفتان پاسخگویی خوب است. آنها به شما این امکان را می دهند که سرعت بارگیری، قابل مشاهده بودن و آماده بودن وب سایت شما برای بازدیدکنندگان را اندازه گیری کنید.

با بررسی این معیار در سرچ کنسول یا سایر ابزارهای آنالیز عملکرد سایت می‌توانید از سرعت و عملکرد مناسب سایت خود در پاسخ به درخواست‌های کاربران و ارائه تجربه‌ای لذت‌بخش برای آن‌ها اطمینان حاصل کنید. INP معیاری است که هدف آن نشان دادن زمان تاخیر تعاملات کاربر با صفحه است. به طور کلی در صفحاتی که تعاملات کمتر از 50 تا دارند، INP بر اساس بدترین تاخیر تعامل آن صفحه با کاربران درنظر گرفته می شود و برای صفحاتی که تعداد تعاملات آن بیشتر است 98% تعاملات را درنظر می گیرند. آمار کروم نشان داده که 90% زمانی که کاربران در صفحه صرف می کنند بعد از بارگزاری آن است. بنابراین سرعت پاسخگویی به درخواست و تعاملاتی که در مرحله بعدی اتفاق می افتد بسیار مهم هستند به ویژه برای سایت هایی که متکی به جاوا اسکریپت هستند. خوب است بدانید که آیا تجربه کاربر پس از بارگذاری یک صفحه هنوز قابل قبول است یا خیر و این دقیقاً همان چیزی است که INP اندازه گیری می کند.

کارهای سنگین CPU زمان می برد و این می تواند منجر به امتیاز INP گوگل ضعیف شود مگر اینکه کد خوبی بنویسید. با این حال، برای ایجاد بهبودهای واقعی در امتیاز INP خود، باید تاخیر دوم را که زمان پردازش خود کد است، بهبود بخشید. به عنوان صاحب وب سایت، مراحلی وجود دارد که می توانید برای بهبود تاخیر اول و سوم انجام دهید. هنگامی که می توانید امتیاز سایت خود را ببینید، احتمالاً از خود می پرسید که چگونه با وب سایت های دیگر مقایسه می شود و آیا نیاز به بهبود دارد یا خیر. آنها به شما این امکان را می دهند که سرعت بارگیری وب سایت شما، قابل مشاهده شدن و آماده بودن برای استفاده بازدیدکنندگان را اندازه گیری کنید.

اگر کد جاوااسکریپت شما برای پردازش بیش از ۵۰ میلی‌ثانیه طول بکشد، تمام کارهای دیگر تا زمان پایین آمدن این فرایند متوقف خواهند شد. ابزارهای متعدد دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای اندازه‌گیری شاخص Interaction to Next Paint استفاده کنید. بیایید یکبار برای همیشه با فرق بین INP و FID آشنا شویم و بینیم چرا گوگل این پارامتر را جایگزین FID کرد. در بخش پایین‌تر هم بهترین روش‌های بهبود تعامل‌پذیری صفحه به شما نمایش داده می‌شود که با بهبود آن‌ها می‌توانید سرعت تعامل صفحه با کاربران را افزایش دهید. با کلیک روی سطر شاخص INP می‌توانید تعداد صفحاتی که وضعیت پارامتر INP در آن‌ها نیاز به بهبود دارد یا ضعیف است را مشاهده کنید. سرچ کنسول گوگل، به عنوان یکی از ابزارهای محبوب بررسی عملکرد سایت، شاخص INP را به گزارشات خود اضافه کرده است.

فشرده سازی جاوا اسکریپت با حذف فضای خالی، خطوط و کاراکترهای غیر ضروری از کد منبع، فایل ها را کوچکتر می کند. با این حال، برای ایجاد بهبودهای واقعی در امتیاز INP خود، باید تأخیر دوم را بهبود بخشید، که زمان پردازش خود کد است. این ابزار صفحه وب را برای چند ثانیه تجزیه و تحلیل می کند و سپس نتایج آزمایش را به شما نشان می دهد. اما INP چون بیشترین تاخیر صفحه مربوط به بخش پر کردن فرم بود، این تاخیر را مورد بررسی قرار می‌دهد. این مقاله با جزئیات بیشتری به INP می پردازد، از جمله تفاوت آن با سایر معیارهای Core Web Vitals و نحوه اندازه گیری آن برای بهبود امتیاز فعلی. توصیه می کنم اگر بهبود امتیاز Core Web Vitals یکی از چالش های شما است، این مقاله را تا پایان بخوانید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری