چگونه مخاطبان خود را در اینستاگرام پیدا کنید؟2022-08-27
نحوه پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام برای آنلاینشاپها با ۵ راهکار عملی و مؤثر
از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما میتوانید بهجای انتخاب یکی از این روشها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیتهای بیشتری هم بهرهمند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است. اگر میخواهید صفحهای را شات کنید، حتماً از تصاویر یا ویدئوهای باکیفیت و مرتبط استفاده کنید. حتی میتوانید از یک اسکرینشات ساده اما زیبا برای شات استوری استفاده کنید.
اگر بهدنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ باشید؛ قطعاً متوجه میشوید که در میان خروارها منابع دیجیتال مارکتینگ دفن شدهاید! فیس بوک علاقه زیادی به رشد اینستاگرام دارد، بنابراین سعی می کند شما را تشویق کند تا دوستان فیس بوک خود را جمع کرده و آنها را به اینستاگرام معرفی کنید. در طراحی مسابقات خلاقیت داشته باشید و هدایای ترغیب کننده قرار دهید. هرچه جوایز ارزشمندتر باشد قطعا افراد بیشتری در مسابقه شرکت میکنند و جذب پیج شما میشوند. پرسونا یک تصویر ذهنی اما کاملا شفاف از ویژگیها، نیازها و خواستهها و روش های فکری مخاطبان فرضی یک کسب وکار است. شرکت در مکالمات مناسب می تواند به شما کمک کند که مورد توجه افراد مناسب قرار بگیرید.
شات کردن روشهای مختلفی دارد و بستگی به نوع محتوا و هدفتان دارد. در ادامه چند روش ساده و کاربردی برای شات کردن را توضیح میدهیم. همانگونه که پیش تر توضیح دادیم جهت یافتن شخصی در اینستاگرام و صفحهی اکسپلور، باید آی دی یا همان نام کاربری او را بدانید.
اولین و مهمترین کار این است که بفهمید دنبال کننده و مشتری ایدهآل شما چه کسی است. اگر به دنبال خرید و فروش پیج اینستاگرام هستید قطعا باید از مزایا و معایب آن اطلاع کاملی را داشته... بله، تبلیغات هدفمند اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا پیام خود را به گروه خاصی از مخاطبان برسانید و در بسیاری از مواقع نیز بازدهی بسیار بالایی نیز خواهند داشت.
اما با داشتن یک مخاطب هدف مشخص، میتوانید استراتژی خود را بر اساس ویژگیهای مشترک آنها شکل دهید و تلاشهای خود را به صورت متمرکز و سازمانیافته پیش ببرید. مخاطب هدف اینستاگرام چیست یا کیست؟ مخاطب هدف در اینستاگرام به گروهی از افراد اشاره دارد که شما میخواهید محتوای خود در اینستاگرام را به آنها نشان دهید. این گروه از افراد ویژگیهای مشترکی دارند که آنها را به برند شما مرتبط میسازد، مانند ویژگیهای دموگرافیک، علاقهمندیها و ارزشها. این افراد کسانی هستند که شما برای آنها محتوا تولید میکنید و کمپینهای تبلیغاتی توسعه میدهید. شما صدای برند، پیامها و لحن خود را به گونهای تنظیم میکنید که با این افراد هماهنگی داشته و بتوانید آنها را جذب کنید.
برای مثال، اگر کسی «بهترین مدلهای ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاههای موبایل و ساعتهای هوشمند را خواهد دید. در حالی که تبلیغات پولی میتواند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را دو برابر کند، تکنیکهای سئو نیاز به زمان دارند. اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست.
به عنوان مثال، برند Drunk Elephant مخاطبان هدف خود را علاقهمندان به مراقبت از پوست که به سلامتی بلندمدت پوست اهمیت میدهند، انتخاب کرده است. بنابراین، این برند در اینستاگرام محتوایی در مورد مواد مفید برای پوست منتشر میکند و حتی آموزشهایی درباره مواد مضر برای پوست ارائه میدهد. تعریف مخاطب هدف، یکی از اهداف اصلی است که هر بازاریاب برای تدوین استراتژی محتوا درجهت رشد اینستاگرام باید بر عهده بگیرد. قبل از اینکه برند خود، محصولات یا خدمات خود را به هر روشی به نمایش بگذارید، ابتدا باید بدانید که برای چه نوع مخاطبی اینکار را انجام میدهید. در این مقاله روشهایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید مخاطب هدف را در اینستاگرام شناسایی کرده وجذب نمایید. دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی در دنیای امروز است.
- با بررسی محتوای آنها و واکنش مخاطبانشان، میتوانید به درک بهتری از نوع مخاطبانی که به آنلاینشاپ و محصولات شما علاقه دارند، برسید و آنها را بهسمت پیج خود جذب کنید. {
- میدانید که رسانههای اجتماعی، مخاطبان و بازاریابی محتوا همه با هم مرتبط هستند. |}
- نور طبیعی از پنجره و میکروفون گوشی هم کارتان را راه میاندازند. {
- ظاهر پست ها، نوع و کیفیت عکس و استوری ها در جذب مخاطب در نگاه اول تاثیر زیادی دارد. |}
- از این رو نمایش نوع فعالیت، سوابق کار، دستاوردها و وجوه تمایز در جذب مخاطب اینستاگرام تاثیر زیادی دارد. {
- وقتی این کلمات کلیدی را به کار میگیرید، میتوانید افرادی را که ممکن است به محصولات شما علاقهمند باشند، جذب کنید، زیرا آنها صفحات هشتگها را بازدید میکنند. |}
آشنایی با این روشها به شما کمک میکند تا استراتژی بازاریابی و تولید محتوا در اینستاگرام را براساس اطلاعات دقیقتری تنظیم کنید. شناسایی و درک عمیق از مخاطب هدف نهتنها در بهبود تعامل با کاربران کمک میکند، بلکه میتواند تاثیر زیادی در افزایش نرخ تبدیل و در نهایت موفقیت فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد. روزانه میلیونها کاربر در اینستاگرام فعالیت میکنند و این یک فرصت بینظیر برای برقراری ارتباط با آنهاست. اگر نتوانید بهدرستی آنها را شناسایی کنید، ممکن است تمامی تلاشهای شما در تولید محتوا، تبلیغات و حتی مدیریت آنلاینشاپ بینتیجه بماند. بهدلیل اهمیت این موضوع در این مقاله به آموزش نحوه پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام میپردازیم. یکی دیگر از روشهای موثر برای پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام، تحلیل پیجهای رقباست.
ما در این مقاله ضمن پاسخ به پرسش چگونه مخاطبین را در اینستا پیدا کنیم، به بررسی روشهای انجام این کار میپردازیم. با لینک کردن شماره تلفنها به حسابهای اینستاگرام، کاربران میتوانند به راحتی مخاطبین موجود خود پیدا کنید و آن ها ار دنبال کنید. این ویژگی به کاربران این امکان را میدهد تا صفحه خودتون را در شبکه اینستاگرام به افراد زیادی نمایش دهید تا بتوانید دنبال کننده های بیشتر را جذب کنید. در عوض، میتوانید از ابزارها یا برنامههای دیگری نیز استفاده کنید که ویژگیهای پیشرفتهتری را برای تجزیه و تحلیل مخاطبین اینستاگرام خود ارائه میدهند. این ابزارها می توانند گزارش ها و آماری در مورد تعداد فالوورها، فالوورها و سایر اطلاعات مفید در مورد حساب اینستاگرام شما ایجاد کنند.
آموزش صفر تا صد کسب درآمد از اینستاگرام
در این مقاله با هم مسیر پیدا کردن مخاطبان در اینستاگرام را بررسی کرده و به شکل قدم به قدم و تصویری آن را پیش رفتیم. در این بخش، اگر اینستاگرام هنوز روی رویکرد جدیدش پافشاری کرده و نخواهد مخاطبان تلفن همراهتان را به شما نمایش دهد، صرفا گزینهای به نام connect to facebook را مشاهده میکنید. حتی میتوانید با پیدا کردن پستهای مرتبط، سوالاتی که مخاطبان آن پیج در کامنت پرسیده اند و ادمین پیج پاسخ نداده، شما پاسخ بدهید.
هنگامی که این اطلاعات را با ایجاد پرسونای خریدار و تحلیل حسابهای دنبالکنندگان خود ترکیب کنید، میتوانید درک بهتری از مخاطب هدف خود پیدا کنید. به عنوان مثال، دانستن بدترین زمان برای ارسال پستها برای مخاطبانتان میتواند به شما کمک کند تا محتوای خود را در زمانهای مناسبتر منتشر کنید و تعامل بیشتری دریافت کنید. شناخت مخاطبان هدف میتواند بازاریابی محتوای شما را به مسیر درستی هدایت کند.
برای افزایش کارایی، میتوانید از Long Tail Keywords (عباراتی که ۳ تا ۵ کلمه دارند) استفاده کنید تا نرخ تبدیل را افزایش داده و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را کاهش دهید. شات کردن در اینستاگرام مثل یک فرصت طلایی برای دیده شدن است، اما این شما هستید که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید. اگر پروفایل شما مرتب، جذاب و حرفهای نباشد، این افراد به احتمال زیاد شما را فالو نمیکنند.
در این مقاله قرار است خیلی ساده و کاربردی، این تکنیک را بشناسید و یاد بگیرید چطور از آن به نفع پیجتان استفاده کنید. علاوه بر این، خیلی از افرادی که در این بخش به شما پیشنهاد میشوند، افراد معروف و اصطلاحا سلبریتیهای فعال در کشور ما یا دیگر کشورها هستند. اگر در فضای دیجیتال مارکتینگ در حال فعالیت هستید؛ احتمالاً عبارت سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو را شنیدهاید. پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام ایفون هم به همین صورت است ونیاز به برنامه خاصی ندارد. در پست زیر ببینید که چگونه Adidas Originals برچسب موقعیت جغرافیایی Coachella را اضافه می کند.
تعریف پرسونای مخاطب در اینستاگرام کمک میکند تا محصولات و خدماتی که ارائه میدهید پاسخگو تمام یا بخش عمدهای از نیاز مشتریان باشد. در واقع طراحی پرسونا باعث میشود از همان ابتدای راه اندازی کسب وکارتان در اینستاگرام، بهترین ارتباط را با مخاطبین خود برقرار کنید. یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابی این است که بازار هدف خود را بسیار گسترده انتخاب کنید. از اینکه گروه مخاطبان هدفتان را با ویژگی های بسیار خاص تعریف کنید واهمه نداشته باشید.
چگونه از شات شدن برای رشد پیجمان استفاده کنیم؟
اپلیکیشنهای سادهای مثل InShot یا CapCut میتوانند برای شروع عالی باشند. به ویدئوهایتان موسیقی اضافه کنید، قسمتهای اضافی را برش بزنید و متن یا افکتهای جذاب اضافه کنید. ساخت ولاگ شاید در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما وقتی قدم به قدم پیش بروید، متوجه میشوید که هم ساده است و هم لذتبخش. برای شروع نیازی به تجهیزات گرانقیمت یا دانش حرفهای ندارید؛ کافی است کمی اشتیاق و خلاقیت داشته باشید. به جای اینکه افکار، تجربیات، یا دانستههایتان را در قالب متن بنویسید، آنها را در ویدئو با دیگران به اشتراک میگذارید.
این افراد دارای ویژگیهای مشترکی هستند که آنها را به مشتریان بالقوه و علاقهمند به برندتان تبدیل میکند. مخاطب هدف در اینستاگرام به شکل خلاصه شامل افرادی است که به محتوا، محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند و ممکن است مشتریان فعلی یا آینده شما باشند. این گروه معمولاً با ویژگی هایی مانند سن، جنسیت، محل سکونت، شغل، علایق و رفتارهای آنلاین مشخص و طبقه بندی می شوند. شناخت این مخاطبان به شما این امکان را می دهد تا استراتژی های بازاریابی خود را بهتر برنامه ریزی کنید. نظرات و افکار در ذهن افراد به برندها کمک میکند تا برای حل مشکلات مشتریان خود دست به کار شوند و به این ترتیب استراتژیهای عالی بر اساس این بینشها بسازند. اما اگر بتوانید مخاطبان هدف خود را راضی نگه دارید و برای افراد خاص ارزش منحصربهفردی ایجاد کنید، برند شما رشد خواهد کرد.
هشتگ های مناسب اینستاگرام می توانند شما را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهند. اگر وبلاگ تخصصی دارید و قصد فروش محصولات یا خدمات را دارید، ابتدا هدیه یا جایزه ای به مخاطبان خود پیشنهاد دهید. به این ترتیب، دانش خود را در زمینه مورد نظر نشان میدهید و به آرامی مردم را به سمت خرید میکشانید. هشتگها میتوانند به شما کمک کنند تا به علاقههای مردم در زمینههای مختلف پی ببرید. با داشتن پرترهای از دنبالکننده ایدهآل خود، میتوانید به راحتی بفهمید که او از چه هشتگهایی در توضیحات استفاده میکند.
استفاده از هشتگ بسیار تاثیرگذار است تا جایی که برخی هشتگ مناسب را هشتگ افزایش فالوور می گویند. فید اینستاگرام روی جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد چون اولین چیزی که مخاطب به آن توجه میکند صفحه فید است. البته این ظاهر باید مرتبط با حیطه فعالیت شما باشد تا مخاطب علاوه بر جلوه بصری بتواند روند کاری صفحه شما را درک کند. شناخت شما از سن، جنسیت، موقعیت مکانی، محصولاتمورد نیاز و علاقهمندهای این افراد به شما کمک میکند بهترین استراتژیها را برای جذب مخاطب اتخاذ کنید.
برای اینکه پستهای شما بیشتر دیده شود باید در بهترین زمان آن را منتشر کنید. کاملا واضح است که انتشار پست در زمان مناسب باعث بیشتر دیده شدن پست و در نهایت جذب مخاطب در اینستاگرام میشود. کامنت مارکتینگ یکی از بهترین روشهای جذب مخاطب در اینستاگرام است. در این روش شما زیر پستهای مرتبط به حوزه کاری خود کامنت حرفهای میگذارید و به صورت هوشمندانه اقدام به جذب مخاطب می کنید.
هنگام شروع جستجو، داشتن اطلاعات جمعیت شناختی از مخاطب هدف در اینستاگرام بسیار مفید خواهد بود. به بخش دادههای آماری ( ابزار insights اینستاگرام ) خود در پیج اینستاگرام خود بروید. در آنجا، شما میتوانید سه آمار اساسی در مورد فالوئرهای خود مشاهده کنید. با این همه درست است که آمار جمعیتی اینستاگرام اطلاعات مفیدی را در مورد سن و جنسیت مخاطبان در اختیار شما قرار میدهد، اما نکته اصلی پی بردن به علایق، عادتها و فلسفه زندگی مخاطبان است. متاسفانه آمار جمعیت شناسی نمیتواند در این مورد به شما کمک کند. برای کسب شناخت بیشتر راجع به مخاطبان به اطلاعات دیگری نیاز دارید که در ادامه این مقاله میتوانید با روشهای به دست آوردن آنها آشنا شوید.
میتوانید با جستجو در فایل دانلود شده، هر کامنتی که میخواهید را پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد میکنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسبهای Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر میشوند. اگر میخواهید در این قابلیت و بقیه ترفندهای اینستاگرامی خبره شوید، از دورههای ادمینی دیدوگرام استفاده کنید.
این ابزار بسیار مفید است چون میتوانید دید واضحتری از آنچه مخاطبان دوست دارند، داشته باشید. چگونه مخاطبین را در اینستا پیدا کنیم؟ یکی دیگر از روشهای یافتن مخاطبین در اینستاگرام، همگامسازی فهرست مخاطبین است. اینستاگرام میتواند به فهرست مخاطبان شما دسترسی پیدا کرده و به صورت دورهای آنها را با سرورهای خود همگام کند. البته جای نگرانی نیست، چون این برنامه هیچ مخاطبی را از طرف شما دنبال نمیکند و شما میتوانید هر زمان که میخواهید دسترسی اینستاگرام را به مخاطبان خود قطع کنید. برای یافتن مخاطبان هدف خود به فراتر از دادههای اینستاگرام نگاه کنید.
با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. از راه های متداولی که خیلی از اشخاص در پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام، به کار می برند، صفحهی اکسپلور اینستاگرام یا بخش جستجو میباشد. همانگونه که اطلاع دارید در زمان ایجاد حساب کاربری، نوشتن نام کاربری یا همان آی دی برای لازم می باشد.
{نحوه پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام برای آنلاینشاپها با ۵ راهکار عملی و مؤثر
|}میتوانید گزارش را فیلتر کنید تا معیارهایی را که برایتان مهم هستند محدود کنید. سپس میتوانید از این بینشها برای درک انواع محتوایی که برای مخاطبان هدفتان مهم است استفاده کنید تا بتوانید تعداد بیشتری از آنها را ایجاد کنید. یافتن مخاطب هدف برای اینستاگرام بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی خود را برای گروه خاصی از افراد ساده کنید. وقتی سعی میکنید به هر کسی و هرکسی دسترسی پیدا کنید، این احتمال وجود دارد که استراتژیتان در همه جا باشد. اما با داشتن یک مخاطب هدف، می توانید استراتژی خود را با توجه به ویژگی های مشترک آنها شکل دهید.
ما مرتباً برای مدیران رسانه های اجتماعی محتوای خنده دار و مرتبط ایجاد می کنیم. ما همچنین مقدار زیادی از آمار و محتوای روشنگر را برای اطلاع تصمیم گیرندگان وارد می کنیم. مخاطب هدف اینستاگرام به گروهی از افراد گفته می شود که می خواهید با تلاش های بازاریابی اینستاگرام خود به آنها دسترسی پیدا کنید. این گروه دارای ویژگی های مشترک خاصی است که آنها را به هم پیوند می دهد و آنها را به برند شما مرتبط می کند. این می تواند هر چیزی از جمعیت شناسی گرفته تا علایق و ارزش ها باشد. به طور مشابه، برای اینکه استراتژی اینستاگرام شما کار کند، باید آن را با نیازها و ارزش های مخاطبان هدف اینستاگرام خود هماهنگ کنید.
بعد از فعال کردن این ویژگی، مخاطبین شما به طور دوره ای با سرورهای Instagram همگام سازی می شوند. اینستاگرام از طرف شما کسی را دنبال نمی کند و می توانید هر زمان تماس خود را قطع کنید تا اینستاگرام نتواند به آنها دسترسی پیدا کند. دریابید که چه نوع محتوا بیشترین تعامل را دارد تا بتوانید درک کنید که چه چیزی با مخاطبان طنین انداز می شود. از این اطلاعات برای تنظیم دقیق استراتژی و توسعه محتوای جذاب تر استفاده کنید.
همچنین، تبلیغات هدفمند در Instagram و همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط با صنعت شما میتواند راهکارهای موثری برای دسترسی به مخاطبان هدف جدید باشد. با این روشها، شما میتوانید محتوایی تولید کنید که نه تنها برای مخاطبان فعلی جذاب باشد، بلکه به جذب مخاطبان جدید و افزایش تعاملات نیز کمک کند. یکی از استراتژیهای جذب مخاطب در اینستاگرام، استراتژی (فالو، لایک، لایک، لایک) است. اینگونه که شما مخاطبین هدف خود را که از طریق هشتگهای مرتبط آنها را پیدا کردید، فالو میکنید و 3 پست آخر آنها را لایک میکنید.
آمار اینستاگرام میتواند اطلاعات زیادی درباره مخاطبان فعلی شما ارائه دهد. برای دسترسی به این آمار، به حساب اینستاگرام خود بروید، به بخش Insights (آمار) بروید و سپس گزینه “Your Audience” (مخاطبان شما) را انتخاب کنید. در اینجا میتوانید آمارهایی درباره دنبالکنندگان خود ببینید، مثل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و زمانهای فعالترین ساعات و روزها. نتیجه نهایی یک رزومه از دنبال کننده ایدهآل وبلاگ شما خواهد بود.
با پرسیدن سوال، نه تنها در مورد مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد، بلکه نحوه تعامل موثرتر با آنها را نیز خواهید آموخت. هنگام جستجوی مخاطب هدف در اینستاگرام از این موارد بهعنوان راهنمای خود استفاده کنید. ببینید که آنها سعی دارند با کدام مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنند. با مرور استراتژی محتوای آنها، میتوانید ایده خوبی از اینکه مشتری آنها چگونه هستند پیدا کنید.
لینک منبع